A - Od zakończenia obwodnicy północno-zachodniej
czyli od ulicy Szpitalnej, droga dojazdowa biegnie tuż za zachodnimi
granicami miasta i dalej zmierza w kierunku Wisły.
B - Po drugiej stronie rzeki trasa przebiega nad wałem przeciwpowodziowym,
a most łączony jest najkrótszym śladem z ul. Popłacińską.
Koncepcja budowy przeprawy mostowej
w zachodniej części miasta narodziła się już na początku lat 90-tych,
a poźniej została oficjalnie umieszczona w "Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Płocka"
z 1998 roku.
Dzięki trzeciej przeprawie mostowej
ułatwiony zostałby dojazd do PKN ORLEN i Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego,
co w istotnym stopniu przyczyniłoby się do rozładowania korków w
centrum miasta. Niewykluczone, że na trzecim moście przebiegać mogłyby
również tory kolejowe, dzięki czemu wyeliminowano by uciążliwy ruch
pociągów przez środek miasta. Zachodni most leżący w ciągu drogi
krajowej nr 62 uzupełniałby brakujący fragment systemu obwodnic
miasta Płocka, a w przyszłości mógłby stać się drogą dojazdową do
autostrady A1.
Pobierz
rozszerzenie do Google Earth dodające obwodnice Płocka
|