MOST SOLIDARNOŚCI
 Adres  •  trasa im. ks. J. Popiełuszki
 Lokalizacja  •  Grabówka/Tokary
 Data rozpoczęcia  wrzesień 2002  Subiektywna ocena  
 Data zakończenia  październik 2005  Wartość inwestycji  190 000 000 zł
 Inwestor  •  Urząd Miasta Płocka
 Projekt  •  Budoplan / Nikola Hajdin, Bratislav Stipanica

Widok mostu z poziomu jezdni. Na krańcach pasów drogowych widoczne są ciągi pieszo-rowerowe. Pomiędzy jezdniami znajduje się pas rozdzielający na którym zamontowane jest oswietlenie uliczne.

Niektóre elementy konstrukcji zostały wyeksponowane poprzez iluminację.

Most w dzień Most w nocy

     Konstrukcja mostu opiera się na dwóch blisko 70-metrowych pylonach o konstrukcji stalowej usytuowanych w pasie środkowym, na których podwieszona jest część użytkowa mostu wraz z jezdnią i chodnikami. Przęsło żeglowne o rozpiętości 385 m jest najdłuższe w kraju, całkowita długość przeprawy wynosi 1200 m.

     Na obu końcach mostu właściwego znajdują się części dojazdowe w formie estakady o łącznej długości 585 m. Jezdnię stanowią dwie nitki po dwa pasy ruchu każda, dodatkowo po obu stronach mostu przewidziane zostały chodniki i ciągi rowerowe.

     Inwestycją towarzyszącą budowie mostu jest wytyczenie 8,5 km nowych tras dojazdowych będących zaczątkiem nowoczesnego układu komunikacyjnego dla całego miasta. Budowa dróg wiąże się z kwotą ponad 200 mln. zł.

     Więcej informacji oraz filmy z budowy mostu na stronie internetowej UM.

Zdjęcia budowy:
Wiosna 2003: [1] [2] [3] [4]
Lato 2004: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
Jesień 2004: [1] [2] [3] [4]
Zima 2004: [1] [2] [3] [4] [5]
Styczeń 2005: [1] [2] [3]
Wiosna 2005: [1] [2] [3]
 WSTECZ