Konstrukcja
mostu opiera się na dwóch blisko 70-metrowych pylonach o konstrukcji
stalowej usytuowanych w pasie środkowym, na których podwieszona
jest część użytkowa mostu wraz z jezdnią i chodnikami. Przęsło żeglowne
o rozpiętości 385 m jest najdłuższe w kraju, całkowita długość przeprawy
wynosi 1200 m.
Na obu końcach mostu właściwego znajdują
się części dojazdowe w formie estakady o łącznej długości 585 m.
Jezdnię stanowią dwie nitki po dwa pasy ruchu każda, dodatkowo po
obu stronach mostu przewidziane zostały chodniki i ciągi rowerowe.
Inwestycją towarzyszącą budowie mostu
jest wytyczenie 8,5 km nowych tras dojazdowych będących zaczątkiem
nowoczesnego układu komunikacyjnego dla całego miasta. Budowa dróg
wiąże się z kwotą ponad 200 mln. zł.
Więcej informacji oraz filmy z budowy
mostu na stronie
internetowej UM.
|