Adres ul.
Otolińska/Bielska/Długa |
|
Lokalizacja północne
części miasta |
|
I
etap - 02.2014, II etap - 2015, III etap - 2016 |
|
|
|
|
I
etap - 11.2014, II etap - 2016, III etap - 2017 |
|
215
000 000 zł |
|
|
Inwestor Urząd
Miasta Płocka / GDDKiA |
|
Projekt Transprojekt
Gdański Sp. z o.o. |
|
|
|
Kolor czerwony - miejski odcinek
obwodnicy północno-zachodniej. Linią przerywaną zaznaczony
został odcinek do realizacji w przyszłości.
Kolor brązowy - fragment obwodnicy leżący w gestii GDDKiA.
Kolor żółty - drogi istniejące.
|
|
|
|
|
A - Początek
miejskiego fragmentu obwodnicy na rondzie Wojska Polskiego (węzeł
Wyszogrodzka).
B - Przejście trasy przez ul. Otolińską
zrealizowane w formie dużego ronda oraz bezkolizyjnego wiaduktu
nad tą ulicą (węzeł Otolińska).
C - Skrzyżowanie obwodnicy północno-zachodniej
z ul. Bielską pomiędzy lotniskiem, a cmentarzem komunalnym. Dalej
droga omija Kostrogaj od strony północnej. Na odcinku tym zaplanowano
kilka węzłów drogowych, łączących m.in. z przedłużeniem ul. Kostrogaj.
D - Koniec pierwszej fazy obwodnicy
na węzle Długa. Dalej trasa przebiegać ma przez teren Parku Technologicznego
wzdłuż ul. Długiej w kierunku ul. Zglenickiego.
E - Przebieg obwodnicy północno-zachodniej
w okolicy ul. Zglenickiego i Dobrzyńskiej. Trasa kończy się na ul.
Szpitalnej w taki sposób, aby w przyszłości możliwe było jej przedłużenie
w kierunku Wisły i połączenie trzecim
mostem z ul. Popłacińską.
F - Początek pozamiejskiego fragmentu
obwodnicy północno-zachodniej na wysokości Słupna. Droga przebiega
za Gulczewem i Podolszycami w kierunku Boryszewa, gdzie łączyć się
ma z obwodnicą
północną.
G - Połączenie obwodnicy
północnej z obwodnicą północno-zachodnią na wschód od skrzyżowania
ul. Boryszewskiej i Żyznej w formie dużego węzła komunikacyjnego
(węzeł Boryszewo). Dalej droga biegnie w okolicach ul. Otolińskiej
i Jędrzejewo by tam połączyć się z miejskim fragmentem obwodnicy.
|
|
|
|
|
Mapa z zaznaczonym węzłami drogowymi
oraz szczegółowym przebiegiem obwodnicy.
W pierwszym etapie realizowany będzie fragment od ronda Wojska
Polskiego do ul. Otolińskiej, w drugim odcinek do ul. Bielskiej,
a w trzecim podłączenie do ul. Długiej.
|
|
|
|
|
|
Schemat połączenia nowego odcinka
z istniejącym rondem Wojska Polskiego na Podolszycach (węzeł
Wyszogrodzka).
|
|
|
|
|
Miejski
odcinek obwodnicy północno-zachodniej realizowany jest jako droga
klasy głównej przyspieszonej. Posiadała będzie jedną jezdnię z dwoma
pasami ruchu, z możliwością dobudowy drugiej nitki w przyszłości.
Na odcinku pierwszym o długości 1,6
km zaplanowano budowę dużego ronda w ciągu ul. Otolińskiej wraz
z przebiegającym nad nim wiaduktem. W okolicy węzłów trasa będzie
częściowo dwupasmowa.
W etapie drugim (blisko 2,1 km) oraz
trzecim (2,4 km) powstanie półharfa na węźle Bielska, wiadukt drogowy
i kolejowy, rondo ze skrzyżowaniem na węzle Bielska, 3 obiekty mostowe
oraz rondo w ramach węzła Długa.
Trasa wyposażona zostanie w oświetlenie,
ekrany akustyczne przy zabudowie mieszkalnej oraz niezbędne drogi
serwisowe dla ruchu lokalnego.
|
|
|
|
|
Koncepcja przedłużenia obwodnicy
północno-zachodniej na zachód od węzła Długa oraz połączeń
trasy z istniejącymi ulicami.
|
|
|
|
|
Obwodnica
północno-zachodnia docelowo planowana jest jako nowy przebieg DK62,
od Słupna do ul. Dobrzyńskiej (wraz z trzecim
mostem przez Wisłę).
Pobierz
rozszerzenie do Google Earth dodające obwodnice Płocka
|
|
|